تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1396 - 15:28
کد خبر : 23026

رانندگی با وسیله نقلیه فاقد گواهی معاینه فنی ممنوع است

رانندگی با وسیله نقلیه فاقد گواهی معاینه فنی ممنوع است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان گفت: رانندگی با وسیله نقلیه فاقد گواهی معاینه فنی ممنوع است.

سرهنگ محمدرضا محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دارندگان وسایل نقلیه موتوری مکلف‌اند وسایل نقلیه خویش را جهت انجام دوره‌ای معاینه فنی در مراکز معاینه فنی تعیین‌شده حاضر و پس از احراز شرایط ‘ گواهی معاینه دریافت کنند.

این مقام انتظامی افزود: در صورت بروز نقص فنی در مدتی که گواهی معاینه فنی اعتبار دارد مالک موظف است نسبت به رفع نقص در اسرع وقت اقدام کنند در غیر این صورت و در صورت عدم رفع نقص گواهی معاینه وی از درجه اعتبار ساقط خواهد بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۴۳ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی‘ رانندگی با وسیله نقلیه فاقد گواهی معاینه فنی معتبر ممنوع است، بیان کرد:‌ معاینه فنی ضامن سلامت و امنیت رانندگان است.

وی با تاکید بر اینکه خودروهایی که از تاریخ ساخت آن‌ها ۵ سال تمام گذشته است نیاز به اخذ گواهی‌نامه فنی دارند، خاطرنشان کرد: دوره زمانی معاینه برای انواع وسایل نقلیه عمومی سبک و سنگین اعم از درون و برون‌شهری با عمر ۱۰ سال یا کمتر ۶ ماهه و برای بیشتر از ۱۰ سال سه‌ماهه خواهد بود.

سرهنگ محمدی بابیان اینکه مراکز معاینه فنی و پلیس راهنمایی و رانندگی به سامانه یکپارچه معاینه فنی متصل هستند افزود: اطلاعات بین پلیس و مراکز معاینه فنی مبادله می‌شوند و در هر نقطه‌ای از کشور که معاینه فنی گرفته باشند در اطلاعات سامانه ثبت می‌شود لذا خودروهایی که فاقد معاینه فنی می‌باشند توسط دوربین‌های کنترلی راه‌ها اعمال قانون می‌شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.